Hoe blijf je uniek in de rijzende wereld van e-commerce?

Hoe handig is het om te winkelen met slechts een paar muisklikken! En, gemakkelijker is het om honderden alternatieven en opties voor e-winkels te vinden. De concurrentie is nu echt zwaar geworden voor de online bedrijven, met steeds meer bedrijven die zich bij de race aansluiten. De uitdaging is om nieuwe kopers aan te trekken en de vorige te behouden, echter is uw webshop promoten niet meer zo eenvoudig en eenzijdig als vroeger.

Online shoppers hebben weinig geduld, miljoenen opties en onbeperkte toegang als het gaat om e-commerce. Om een portaal te zijn waar consumenten hun zoektocht naar online verkopers beëindigen, hoeft u alleen maar de regels van het spel te begrijpen, u eraan te houden en de gebruikers geïnteresseerd te houden in uw site. Hier zijn enkele tips, die u kunnen helpen uw e-commerce site populair te houden bij de gebruikers.

Blijf niet te lang hetzelfde, innovatie is key

Waarom moet u innoveren met uw e-commerce portaal? Simpel, om gebruikers langer dan normaal op uw webpagina te houden. En hoe doet u dat? Nou, zelfs een kleine verandering in uw website is niet slecht om mee te beginnen. Uit cases van marketing bureau’s Nederland komt naar voren dat webshops met bijvoorbeeld een gecertificeerde review module hogere conversiepercentages scoren dan shops die dit niet hebben.

Maak er een punt van om uw website regelmatig te vernieuwen, bijvoorbeeld om de 3 maanden! Van ontwerp tot presentatie, inhoud en koopwaar … alles moet worden bijgewerkt en opgewaardeerd om de gebruikerservaring te verbeteren.

Mond-tot-mond reclame blijft onmisbaar

En om dit te doen, moet u groepsaankopen op uw website aanmoedigen. Biedt kopers de mogelijkheid om groepen te vormen en zich aan te sluiten bij gelijkgestemden die geïnteresseerd zijn in dezelfde categorie merchandising die in uw webshop beschikbaar is, en samen te winkelen.

Dit zal niet alleen discussies en gesprekken over uw producten aanmoedigen, maar ook nieuwe gebruikersgroepen opleveren, waardoor uw consumentenbestand wordt uitgebreid.

Houd je online publiek geïnteresseerd met tijdelijke aanbiedingen

Shopaholics houden van kortingen, en als het om een beperkte periode gaat, hoeft u geen moeite meer te doen om hen naar uw website te lokken. U kunt ook twee of drie keer per jaar een seizoen uitverkoop aankondigen. Echter, al deze verkoop- en korting waarschuwingen moeten worden gemaild of gesmst om er een persoonlijk tintje aan te geven.

Aanbiedingen die direct in het oog springen

Bied gratis producten en geschenken aan bij geselecteerde merchandises en laat dit knipperen op de homepage (en andere pagina’s) van uw website. Dit zal niet alleen de aandacht trekken, maar ook de voorbijgangers die op uw website surfen informeren over de laatste aanbiedingen, waardoor ze een reden hebben om zich te registreren en in te loggen.

Gepersonaliseerde winkelervaring

Niets kan een koper meer plezieren dan uw gepersonaliseerde verkooppraatje. Volg de koopgewoonten van gebruikers op uw website en bied hen kortingen en geschenken aan op soortgelijke onderdelen. U kunt uw gebruikers ook een formulier laten invullen om hun interesses en hobby’s uit te leggen.

Gebruik deze informatie om uw producten te promoten. Bijvoorbeeld, voor een voetbalfan, wat is een betere aanbieding dan een voetbal T-shirt gratis bij aankoop boven een bepaald bedrag!

Social media is niet meer te missen in uw e-commerce plannen

De enige ‘mantra’ om de harde concurrentie te overleven is het verspreiden van het woord, en als het gaat om het populariseren van uw bedrijf, kan niets beter werken dan sociale netwerksites. Maak communities, schrijf blogs, sluit u aan bij forums, start discussies en breng een gesprek op gang.